Monday 22 November 2021

Kenapa aku memblogging?

Assalamualaikum.....

Hehehehehhe.... tajuk macam ganas je kan...

Sebenarnya saja nak bagitahu kenapa saya pilih menulis di blog, bukan facebook, bukan instagram, bukan twitter, bukan whatsapp, bukan telegram, bukan lain-lain media sosial yang lebih umpphhh, mantop dan glemer.

Saya ni orang yang kuno... kurang keyakinan diri, low-profile, tidak suka bersosial dan tidak gemar suasana yang huru-hara. Namun begitu, saya suka membaca, memerhati, berfikir, mengulas dan merangsang idea. 

Menulis di platform selain blog mendedahkan saya kepada komunikasi dua hala yang lebih pantas, yakni lebih ramai pembaca dan mengundang lebih banyak komen terutamanya jika tulisan yang sensasi. Saya bukan tidak boleh dikritik atau tidak mahu terima teguran, tetapi sebenarnya saya malas untuk berinteraksi. Ini akan membuang masa saya yang sangat berharga dan secara jujurnya, segala komen baik atau buruk pastinya akan melekat di kotak fikiran saya dan mungkin mengganggu konsentrasi kehidupan seharian saya.

Jadi, di sinilah saya... blog yang tiada pembaca ini menjadi tempat yang selesa untuk saya mencurah rasa, meluah kejengkelan, berkongsi idea dan menjentik hati sesiapa sahaja yang tersesat di sini.. hihihi...

Saya percaya ramai lagi manusia seperti saya... walaupun kita tak serupa tapi kita mungkin sama..:)



    

No comments:

Post a Comment